RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Sunday, June 7, 2009

البنات عايزة إيه فى المنصورة


الصورة تصوير دولسينا القمر
كتبت يوم الجمعة 5 يونيو بعد عودتى من حفل توقيع الكتاب

شعور كبير بالفرحة حسيت بيه النهاردة فى حفل التوقيع الثانى لكتابى أنا وصديقتى بدرية البنات عايزة إيه
5 يونيو 2009
يمكن فى البداية ومن قبل الحفل وبكام يوم وأنا كنت مضايقة لأنى كنت عارفة أن بدرية مش جاية لظروف قهرية جدا عندها وكنت فعلا خايفة ومضطربة جدا من مجرد وجودى لوحدى من غيرها فى الحفل لدرجة إنى فكرت أعتذر عن الحضور للحفل ولكن بصراحة لأنى قدرت كل الناس اللى بعتت وعلقت وقالت ليا أنهم جايين مقدرتش أعتذر ورحت فعلا ويمكن برضة مشاعر القلق والأضطراب كانت مسيطرة عليا جدا خصوصا قبل ما يبتدى الحفل وطول ما أنا فى الطريق للمنصورة
لدرجة إنى قبل الحفل بقول لياسمين وشيماء إنى نسيت أصلا الكتاب بيتكلم عن إيه وكنت فعلا خلاص شوية وهيغمن عليا عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
وطبعا أنا بتوعد صاحبتى وهيا عارفة نفسها أنها هتشوف منى أيام بس تصبر عليا شوية هههههههههههههههه
بس بصراحة فرحت جدا جدا من الناس اللى حضرت ومن اليوم كله
فى الأول فوجئت بمكالمة من صديقتى العزيزة جدا شيماء الجيزى بتشوفنى فين وبتعرفنى أنها أحتمال كبير تيجى وفعلا جت وفرحت جدااااااااااا بحضورها ده مع أنها جاية من مسافة بعيدة
فعلا شكرااااااااااااااااا ليكى جدا وصدقينى لما شفتك على الواقع حبيتك أكتر مليون مرة من قبل كده لأنك بنوتة جدعة وزى العسل ودمك خفيف جدااااااااااااااا
طبعا فى البداية مش قادرة أنسى فضل أمى عليا وتصميمها الحضور معايا فى أى حفل خاص بيا مع إنى عارفة أنها بتتعب من السفر جدا وأنها ما بتصدق يوم أجازة علشان تقعد فى البيت ولكنها صممت تيجى معايا وتحضر معايا اليوم
بجد مش عارفة أقولك إيه ولا أرد ليكى جمايلك دى أزاى ربنا يخليكى ليا يا ست الكل

فى البداية لاقينا ياسمين السبع وخطيبها الجدع جدا هيثم اللى قام معانا هو وياسمين بواجب جامد جدااااااااااااااااااااا فعلا انتوا ولاد بلد بجد
وشوية وبدأت الناس تيجى للمكتبة مع فاصل طبعا من التهييس الجامد منى أنا وياسمين وشيماء كنا تقريبا مش راكزين خالص وخصوصا أن الناس اتأخرت جدا وأحنا قلقنا لنعمل الحفل لنفسنا
ههههههههههههههههههههه بس الموضوع قلب معانا بهزار وضحك وتهييس عالى جدا
نيجى بقى للمفاجأة الثانية وهيا وجودى أصلا فى حفل مع الكاتب المعروف والجامد جدا أسامة الشاذلى ده لوحده كان مخلينى فى قمة القلق والرعب لكونى أقعد جمب واحد بقدرة ومكانتة ولكن الراجل بجد متواضع جدا وحد جدع وكويس جداااااااااااااااااااااا
وفعلا من دواعى سرورى أن حفل توقيع كتابى يكون مع حفل توقيع كتابه فى يوم واحد ده بجد شرف كبير جداااااااااا ليا

نوصل بقى لكل الناس اللى يمكن كلامنا ما أتعداش تعليقات على الفيس بوك أو يمكن ماكانش فيه كلام بينا خالص وفاجأونى وحضروا الحفل وسامحونى على فاصل الزهايمر اللى أنا كنت فيه لأنى فعلا فى المواقف دى بنسى موووووووت
مين بقى جه ومعلش لو نسيت حد الزهايمر بقى
أمجد مجاهد ، محمد متولى ، دولسينا ، إيمان سلطان ، مروة سالم ، ضحى وغيرهم كتير
بجد بشكركم جدا جدا على حضوركم وعلى كلامكم كله
وبشكر باقى الناس اللى حضرت الحفل وأتناقشت وأتكلمت كنت مبسوطة جدا جدا من كمية المناقشة اللى كانت موجودة المرة دى
ويمكن أنا حسيت أنى كنت زى وكالة الأنباء وأتكلمت كتير جدااااااااااااااااااااااااااا مع أنى فى أول حفل كنت متبعة نظرية الصمت الرهيب بس فعلا المرة دى حاسة أنى أتكلمت كتير جدا ويمكن كان لسة عندى كلام كتير قوى بس علشان الوقت خلصنا الحفل
بس فعلا كنت مستمتعة جدا ومبسوطة جدا النهاردة بوجود كل الناس اللى كانوا موجودين وشرفونى وأسعدونى كده
ويمكن كان ناقص اليوم وجود صديقتى وتؤأمى بدرية ولكنى مقدرة ظروفها كويس
وكمان كان نفسى أصحابى اللى كانوا موجودين معايا قبل كده يكونوا موجودين ولكنى مقدرة موضوع السفر والوقت والمسافة
والحمدلله اليوم كان ممتع جدااااااااااا ورائع أكتر مما تخيلت
برضة ولاد الدقهلية والأقاليم مفيش أجدع منهم وقاموا معايا بواجب جامد جداااااااااا فعلا شكرا ليكم جدا
وياريت لو فيه حد حضر وأنا نسيت أقول مين يبعتلى يفكرنى علشان حالة الزهايمر لسة مسيطرة بس عليا شوية
ومنتظرة رأيكم فى الكتاب بكل صراااااااااااااااااااااااااااحة
وانتظروا بقى الصور والفيديو قريبااااااااااااااااااااااااااااا جدااااااااااااااااااا
والحمدلله مش النهاردة برضة ذكرى النكسة وزى ما وعدتكم أننا هنعمل تاريخ جديد والحمدلله عملنا والنكسة ما قصرتش علينا
هههههههههههههههههه

2 comments:

!!! عارفة ... مش عارف ليه said...

الف مبروك
وإن شاء الله اللي مزيد من التوفيق والنجاح

وتكون بدرية رفيقتك في كل النجاحات القادمة إن شاء الله :)


وليد

اعشق فى الليل ضوء القمر said...

مبارك عليكم
ربنا يبارك فيكم و نشوف أمثله لعلنا نصبح فى يوم مثلكم

تقبلى منى انا
اعشق فى الليل ضوء القمر

 
Copyright 2009 البنات عايزة إيه Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes