RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Wednesday, December 22, 2010

ممكن تفهمنى من غير ما أتكلم ؟

عمرك حسيت بحد من غير ما يتكلم ؟؟

عمرك كلمت حد أو أتصلت بيه وأول ما رد عليك قالك ياااااه ده أنا كنت من جوايا نفسى أتكلم معاك هو أنت حاسس بيا ولا إيه ؟؟

عمرك حطيت إيدك على كتف أختك أو مراتك أو خدتها فى حضنك لمجرد أنك حسيت أنها من جواها محتاجة الحضن دة ؟؟

عمرك فهمت من نظرة عين اللى قدامك سواء كان أخوك ، أختك ، صاحبك ، مراتك ، خطيبتك أى حد أيا كان هو عايز يقول إيه وهل هو فرحان ولا زعلان من جواه حتى لو كان بيظهر غير كده ؟؟

للأسف كتير مننا ماعندوش ثقافة الحوار الداخلى والأحساس بالغير حتى لو كانوا أقرب ناس ليك وحتى لو حسيت باللى جمبك بتعمل إيه هل بتعمل الى حاسس بيه وحاسه جوه اللى جمبك ولا بتطنشة وتقول وأنا مالى هو أنا ناقص جنان لما يبقى أو تبقى تقول اللى عايزاه أبقى أعمله !!!!

يمكن لأنى جربت الموضوع ده مع ناس فى حياتى وفعلا من غير ما أكون قدامهم كانوا بيحسوا بيا ومن نظرة عينى ليهم بيفهونى ويعرفوا أنا عايزة إيه وفى نفس الوقت فيه كتير بحس بيهم حتى وهما مش معايا ومن نظرة عينهم بيوصلنى اللى جواهم

بالأضافة الى الناس اللى فعلا ما بتهتمش باللى حسته منك أو شيفاه وبتنضم للجزء اللى بيقول وأنا مالى لما تبقى تقول اللى عايزاه أبقى أرد عليها أو أشوف هعمل إيه !!!!!!!!!!

لغة الحوار الداخلية دى شىء مهم قوى فى حياتنا وخاصة بالنسبة لأى واحدة لطبيعتها الرقيقة والحساسة جدا واللى ممكن فى أوقات تخليها مش قادرة تقول اللى جواها ولا تعبر عنه

بس ياترى كام واحد وواحدة بيفهموا لغة الحوار دى وبيقدروا يتواصلوا معاها خاصة مع أقرب ناس ليهم ؟؟


1 comment:

zikooooo said...

السلام عليكم
ممكن تفهمني من غير ما اتكلم؟
مش البنت بس اللي بتكون محتاجه انها تتحس من غير ما اتكلم ده الولاد برده

بس المكشكله لا في ولد ولا بنت
المشكله كلنا بنتعمد نتجاهل بعض
او معرفناش ازاي صح نحس ببعض
شكرا علي الموضوع الحلو ده ربنا يزيدك

 
Copyright 2009 البنات عايزة إيه Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes